Auriga-naar-huis.reismee.nl

Einde in zicht van het Middelandse zee gebeuren

Woensdag 17 augustus 2011.

Vandaag laat ik de mast verwijderen van de Auriga en wordt daar mee geholpen door het personeel van de Marina Koper. De afspraak was om circa tien uur maar het gebeurde pas na twee uur. Dat was een beetje pech want het is hier behoorlijk warm, zo'n dertig graden en bijna geen wind. Dus de waterdruppeltjes lopen in massa's over mijn lichaam. Ook vandaag gebruik ik de douche regelmatig als redmiddel voor de opgelopen lichaamstemperatuur. Na de mast op de bokken te hebben geplaatst is het overige werk voor mij. Stagen en lijnen vastbinden in folie rondom de mast en als laatste de hoes erom heen. Heeft wel wat uurtjes gekost en uiteraard ook zweetdruppeltjes maar ik ben tevreden over het resultaat. De rest van de dag breng ik door in het naast gelegen zwembad. De nachten zijn warm en benauwd en van slapen komt ook weinig terecht.

Donderdag 18 augustus 2011.

Daar in de Marina geen winkeltje is met voedingstoffen doe ik mijn boodschappen in de stad of op de markt waar het aanbod prima is. De prijzen zijn hier een stuk lager dan in Nederland en Italië. Ook vandaag is het zwembad een aanrader. Het is er wel propvol maar er is altijd nog een wel een plekje over onder de bomen. Het zeewater is heerlijk van temperatuur, ik denk zo'n 23/25 graden en de douche op het terrein zo'n 18 graden, heerlijk verkoelend. Van koken komt niets, de boot van binnen is net een sauna ondanks de windblower en ik laat me maar verwennen door het restaurant in de Marina. Is van goede kwaliteit en redelijk in prijs.

Vrijdag 19 augustus en zaterdag 20 augustus 2011.

Er valt weinig te melden, krijg de bevestiging vanderWetering dat de Auriga inderdaad woensdag 24 augustus wordt opgehaald. Ik besluit zondag naar Nederland terug te keren, langer hier blijven heeft geen zin ondanks dat ik hier af en toe voor havenmeester kan spelen.. Het is hier schijnbaar niet de gewoonte dat als er zeilboten binnenkomen iemans van de Marina helpt met het aanmeren. Hierdoor heb ik wel leuk kontact met andere zeilers en volgt er soms een uitnodiging voor een fris drankje. Zo heb ik leuk kontact met drie Duitsers uit resp. Kiel en Regensburg, plaatsen die ik ook ken uit onze vorige reis naar Denemarken. Ben hun hulpzaan o.a. het strijken van de zeilen en het opbergen hiervan. Hun boot was al vijf jaar niet meer ontdaan van de zeilen en dat gaf wat problemen met hun kennis. Ook hier wordt mijn hulp dankbaar geaccepteerd en volgt er ook weer een drankje. Zo komen de dagen hier ook om. Ik spreek met Ton en Lia van de Hocus Pas af om met hun mee te rijden 's-morgens vroeg om vier uur met een taxi naar Trieste. Kunnen we de kosten delen.

Zondag 21 augustus 2011.

Ik wordt wakker geschut in de Auriga om kwart voor vier in de morgen door Ton en lia. Mijn wekker deed het niet dus dat wordt snel alles regelen voor vertrek. Alles stond gelukkig al klaar en in tien minuten stond ik naast de Auriga, nog een laatste blik op haar en naar de taxi. Had wel een vreemd gevoel bij het verlaten van de Auriga, is bijna mijn huis geworden. Maarja aan staande vrijdag is zij weer in Nederland. Op het vliegveld neem ik afscheid van Ton en Lia, zij vliegen via Rome naar huis en ik ga via Charleroi en vervolgens met de trein richting Amsterdam De terugreis is wel wat langer qua tijd maar de verbindingen zijn goed. Ik kom om negen uur in de avond aan op het station Amsterdam centraal waar Femke me opwacht. Thuis. Het Middelandsezee gebeuren is hierdoor ten einde en ik heb er een goed gevoel van over gehouden. Kan het iedereen aan bevelen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!