Auriga-naar-huis.reismee.nl

Van Amsterdam naar Preveza (via Athene)

Woensdag 20 april. Vandaag gaat het gebeuren, we vliegen met Transavia naar Athene, om zeven uur ‘s morgens en wat een hoop mensen al op Schiphol om die tijd! We dachten ruim tijd te hebben, maarhetinchecken en controleren duurt zo lang, dat we geen tijd over hadden om iets te kopen of te drinken.We houden amper 10 minuten over, maar eind goed al goed. Het vliegtuig zit propvol en we kunnen niet eens naast elkaar zitten. Ikzelf zit tussen een Japanse en een Griekse en Femke naast een man (Nico) die heel toevallig een kennis bleek van Piet en Marijke. Dus Femke en Nico hebben een heel interessant gesprek. De meiden naast me doen hun ogen niet open dus ik heb het rustig. Vlucht verloopt prima en we komen om circa 11.15 uuraan in Athene. We zoeken de busnaar het Centrum omde volgende bus te nemen naar Preveza. Deze vertrektom 13.30 uur en gedurende deze prachtige bustocht zien we een bijzonder mooi groen Griekenland, rijden we over het kanaal van Korintië en zien deze smalle opening richting Athene.De busrit duurt ongeveer 6 uur met een stop van een half uur. We komen 's avonds om acht uur aan in Preveza en nemen een taxi naar de werf waar onze boot ligt. Klein hapje eten en meteen naar bed in het appartement van Cleopatra want we zijn behoorlijk moe.

Donderdag 21 april. Vol verwachting zoeken wede Auriga om haar te begroeten, maar we kunnenhaar niet vinden,ze staat er niet meer. Terug naar het kantooren jawel ze hebbenhaar verplaatst. We zien dat het dekzeil dat mooi blauw was,nu grijs is geworde;, zon of zand we wetenniet wie de dader is. We laten de mast van de boot halen om een nieuwe stag te monteren en de internetantenne goed bevestigen. Het is mooi weer en we gaankijkjenof Bep en Peter alzijn gearriveerd met hun camper. Zij waren zo vriendelijk om watspullen van ons mee te nemen met hun camper! En jawel, zij zijner al en we makeneen afspraakom 's avonds samen eenhapje te eten in de griekse taverne.

Vrijdag 22 april. Samen ruimen we de bootin en zetten alle spullen weer op de juiste plek, wassen de romp, zetten haar in de was en (een kant) inde antifouling. Moe maar voldaan zit de eerste grote werkdag aan de Auriga erop. 's Avonds weer met Peter en Bepeten in de Griekse taverne en voor het eerst weer slapen in onze boot. Da's weer wennen.

Zaterdag 23 april: Met het veerbootje van Cleopatra gaan we naarPreveza om boodschappen te doen omdat met Pasen alle restaurants dicht zijn.Daarna maken we de boot verder klaar en gaanwe met Bep en Peter weer gezellig een hapje eten.

Zondag 24 april: Het is Pasen! Even lekker uitslapen en op ons gemak ontbijten, zonder paaseieren. Na het ontbijt wil ik proberen de waterpomp te repareren, hij lekte verleden jaar door een defecte koppeling. Nieuwe koppelingen had ik meegenomen uit Nederland en de wonderen zijn nog niet uit de wereld, het lukt mij om deze te herstellen. Na deze ervaring eten we samen aan boord, omdat er geen restaurants open zijn,men eet met Pasen allemaal thuis.

Maandag 25 april.Tweede Paasdag en dezeilen gaan eropin een rap tempo. Alles loopt naar wens, zelfs deriffen doen het in een keer prima. We zijn nu echt klaar voor de tewaterlating. Waauuw!

Dinsdag 26 april. Om 10.00 staan we gepland voor de tewaterlating en stipt op tijd ligtzij erin. En nu komt de verrassing, de motor start meteen en loopt als een zonnetje. We nemen afscheid van Peter en Bep en varen de boot naar Preveza stad en gaan achterin de haven liggen. Omdat er slecht weer wordt verwacht blijven we nog twee dagen hier beschut liggen. Overdag gaan we wat bunkeren en liggen uitde wind lekker in het zonnetje.