Auriga-naar-huis.reismee.nl

Varen met broer Cor omgeving Corfu

Dinsdag 10 mei. De volgende morgen is het weer goed en we besluiten door te varen naar Lakka, een kleine 20 mijl naar het eiland Paxos. We doen er ruim vier uur over, hebben goede wind en gaan door eenflink briesje heel eventjes over de 7 knopen per uur. Lekker gevoel. We kunnen liggen op ons oude plekje aan de kade, maarwe moeten twee keer ankeren aangeziende eerste keer mislukt. We besluiten weer uit eten te gaan en genieten van een heerlijke lamsbout. De nacht is rustig.

Woensdag 11 mei 2011. We blijven nog een dagjein Lakkaen ik besluit al het zout van de romp van de Auriga te poetsen. Het wordt eengrote beurt en na ruim twee uur poetsen ziet ze er weer mooi uit. Ik krijg zelfs complimentjes van de buurman om me te verleiden zijn boot ook te doen. Dat weiger ik omdat dat een huurboot is, jammer voor de schipper. De hele dag is het lekker weer, maartegen de avond betrekt het weer netals gisteren. Donkeren wolken, het begint weer te spatten en de wind neemt aardig toe. We liggen tussen twee huurboten en de leider van de huurboten legt een extra anker uit voor zijn boten. Dat vind ik fijn, dat scheelt mij weer werk voor een extra anker dooraan beiden boten een extra lijn te bevestigen. Het weer verandert snel in heftige windstoten maar wij liggen prima en kunnen weer gerust gaan slapen ondanks het geklots van het water.

Donderdag 12 mei 2011. Weer een rustige dag, de wind is gaan liggen en de lucht is weer helder blauw. We besluiten nóg een dag hier te blijven. Corrie gaatproberen een rondje te maken met onze bijboot in de baai van Lakka. Zelf ga ik lekker in de zon bakken. We eten 's avonds in het restaurant achter onze boot een lekker visje als avondeten. Het plan is omde volgende dag te vertrekken en we duiken vroegin onze kooi.

Vrijdag 13 mei 2011. We verlaten Lakka om 10.00 uur in de morgenen gaan op weg naar Preveza. De wind is niet veel, twee of drie knopen, dus gaat de motor aan en tuffen werichting ons einddoel. De afstand is circa 36 mijlen en we komen tegen 17.00 uur aan voor het kanaal van Preveza. Eenrustige tocht zonderbijzonderheden. We willenachter in de haven liggen om de heftige muziekavonden van de disco's te vermijden. We vinden een vrije plek aan een van de kades, maar worden erdoor een Hollander op attent gemaakt dat deze plek bestemd is voor een charter. Hij beschrijft de charter en we zeggen dat we die boot gezien hebben richting Lefkas, die komt dus niet meer terug deze nacht. Bij een wandeling langs de kade zien we de bootvan Tom en Inge liggen en we nodigen ze uit voor een biertje. We hebben een gezellige avond.

Zaterdag 14 mei 2011. Ik ga ‘s morgens wat inkopen doen, fruit en groente, en besluit ook nog even langs de kapper te gaan, want sinds het vertrek van Femke is mijn haar aardig omhoog gekomen. De kapper herkent mij en vraagt : 'weer hetzelfde?' en hij neemt vervolgens ook mijn baarden snor onder handen. Femke kan weer trots zijn. Terug aan boord -Cor ziet niet eens dat ik naar de kapper ben geweest -tanken we de boot vol met water en varen wenaar Vonitsa, ongeveer twee uur varen. Weinig wind maar wel heel mooi weer. Hier worden we opgewacht door de oude bekenden vaneen Trintella, Frank en Anna, en we ankeren in een keer goed. We liggen naast een mooie boot met Engelsen.

Reacties

Reacties

Ruurd Bakker

Waarde en zeer gewaardeerde Peter, beste Femke en Age. Wat een afgrijselijk mooie foto's zeg en een dito verslag! Echt van absolute klasse; de hele opzet is van bovengemiddeld hoog niveau! Een beter verslag kan ik me niet zo snel voorstellen.

Wel vraag mij af of Age Tanny niet al erg mist! Ik zag hem zo zielsgelukkig via de webcam van Skype vooral verliefd naar Tanny kijken. Wat een leuk stel zeg! Gert en Hermien ten top! Jij met Femke zijn net Saskia en Serge.

Hier in Fryslan is het ok! Vandaag kreeg Tom van Tanny te horen dat er met zijn hoofd niets mis is maar wel met zijn verstand. Verder moet iedereen lijden onder de bewegings-a.d.h.d. van Tanny. Het houdt maar niet op! Verder pprojecteert Tanny constant op mij. Binnenkort ben ik gastdoicent voor een klas van Tanny. Zo meteen moet er weer gewandeld worden.

Ik wens jullie heel veel sterkte met elkaar! De groenten van Ruurd, de leuke broer van Tanny.

Ruurd Bakker

-

Ruurd Bakker

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!