Auriga-naar-huis.reismee.nl

Eventjes alleen in Benitses

Zondag 21 mei 2011. Eens lekker uitgeslapen tot ruim 10.00 uur, wezen douchen hier bij Naok en vervolgensde stad Corfu bezocht omeen lekker bakkie koffie te drinken. Vervolgens vind ik het zonde om nog een dag te blijven liggen bij Naok - kost eur 25,00 per dag - en ik besluit toch maar te vertrekken. Om 12.00 uur gooi ik de mooring los en ga richting Benitses in de hoop een vrije plekte vinden.Het geluk is aan mijn zijde; er is er nog een vrij. Joepie. Bij het aanleggen word ik keurig geholpen door eenGriek. In de avonduren zoek ik een restaurant opwant ik heb vandaag geen zin om zelf te koken. Was het verleerd met Cor, door elke avond uit te gaan eten. En wat zie ik, een Chinees restaurant! Wauw! Ik besteleen Wan Tan Soep en Kip ananas. Maar deWan Tan soep smaakt heel anders dan in Nederland,veel paddenstoelen erin met een bruine bouillon. Wel OK maarniet wat ik had gehoopt maarde kip daartegen was uitstekende en niet duur,7,50 euro.

Maandag 23 mei 2011. Ik word wakker met veel bewolking, geen zon te zien en het spat een beetje. Een dag omwat te lezen en mezelf te vermaken. Niets bijzonder te melden behalve dat Femke me 's avondstien SMS-jes stuurt. Zou ze me missen? Pech, allemaal hetzelfde bericht.

Dinsdag 24 mei me i 2011. Vannachtlekker geslapen en bij het opstaan is het weerpima, veel zon maar geen wind. Ik besluit een wandeling door de bergen achter Benitses te maken, richting een waterval waar nog iets water loopt. Tussen de bomen en struiken is het lekker lopen maar erzit weleen behoorlijke klim in. Na ongeveer anderhalf uur ben ik bij eendroge waterval en besluit hier wat uit te rusten, er zitten aardig wat druppels op mijn rug. Ik zie dat het pad doorloopt naar boven en gaverder.En voor de tweede keer in Griekenland zie ik een slang, zo'n vette dikke bruinevan circa 1 meter. Hij of zij was banger voor mij, want binnen een poep en scheet was hij of zij weg, ik kon niet eens een foto nemen. Ik vervolg mijn pad en zie een bord met daarop Stavos 1,5 km. Da's goed, kan ik daar wat drinken, wantmijn meegenomen flesje is al leeg.In Stavos drink ik wat en koop eeneen extra flesjevoor de terugweg. Ik wilniet overdezelfde weg terug en besluit langs de autoweg terug te lopen,volgens de bewoners kan dat. Had ik maar niet geluisterd! Er komtgeen eind aan de weg en Benitses leek steeds verder weg, ik zag alCorfustad liggen! Pas in het dorpje Dhekableekeen afslag naarBenitses te zijn, afstand5 KM. Oei!!! Maar Petertje gaataltijddoor, moet ook wel omdat er geen bus gaat en geen auto's voorbijkomen. Om circa 16.30 benik weer terug bij de boot (was weggegaan om 11.00 uur) met benen als lood.....

Woensdag 25 mei 2011. 's Morgens wakker geworden met stijve kuiten, dus hop naar het strand enzwemmen omwat beweging te krijgen. Het water is heerlijk van temperatuur. Terug bij de boot blijken de accu's wat leeg te zijn en ik laat de motordraaien om zeweerte vullen. Ook het beddengoed moet een beurt hebben, dus vandaagwasdag. Mijn Duitse buurvrouw kijkt belangstellend en wat bezorgdtoe, maar ik krijgna afloop een complimentje. 's Avonds kook ik voor mezelf kip in rode wijn en ga vermoeid naar bed, met nog een beetje strakke kuiten.

Reacties

Reacties

Age

Krijg er ook steeds meer zin in !
Je wordt nog een volleerd solozeiler
Age

Piet & Marijke

Hallo Peter,

Leuk om af en toe te kijken waar jij nu zit. De boot is vast al helemaal opgeruimd voor het moment dat Femke komt. En zei je nu tegen ons dat je wilde dat Femke op de (haar) boot net zo netjes was als thuis of was dat nu net andersom.!! We zullen elkaar hier in Griekenland niet meer tegen komen denken we, maar wie weet .... Groeten vanuit Ag.Nicolaos op Zakinthos, Piet en Marijke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!