Auriga-naar-huis.reismee.nl

(Voorbereiding) komst Femke

Donderdag 26 mei 2011. Het heeft afgelopen nacht in Benitses licht geregend maar de ochtend was alles weer droog. Met dedouchezak heb ik me vanmorgen heerlijk gewassen onder toezichtvan mijn buren. In de middag weer lekker wat gezwommen, het water wordt al iets warmer. En als vanoudstrekt het 's avonds weer dicht enis er weer onweer op komst, veel gerommel maar het valt mee. Het is trouwens ook wel lekker, want dankoelt het wat afen dat slaapt wat beter.

Vrijdag 27 mei 2011. Tocheen zwoele nacht, dus‘s morgens meteen het water in om wat frisser te zijn. Er zijn er meer die datdenken want ik ben niet de enige in het water. Na afloop op de kade heerlijk met zoet water afspoelen en de dag kan weer beginnen. Er moet nog een klein wasje worden gedaan. Mijn bed dit keer en dan is alles gereed om Femke weerte ontvangen. Omstreeks 16.00 uur wordt het echt heftig qua weer en barst er eenonweer los met windstoten van over de 25 knopen. In de haven gaan alle boten heen en weer en mijn buurman vertrouwt zijn anker niet en pakt de laatste mooring om deze aan zijn boot te bevestigen. Ook ik kijk mijn mooring na en leg er nog een extra lijn overheen.Om 17.30 uur is alles voorbij; geen schade en de zon gaat weer schijnen of er niets is gebeurd.

Zaterdag 28 mei 2011. Dit is mijnlaatstedag in Benitses, morgen ga ik terug naar NAOK in Corfustad. Doe wat extra inkopen en belvrienden in Spanje omdat die gisteren hun huwelijksdag vierden. Alleen Carl isthuis en we babbelen watterwijl Inez aan het hardlopen is. Van mijn buren krijg ik een glaasje sekt aangeboden en we maken de afspraak om vanavond naar het voetballen te kijken,de wedstrijd tussen Barcelona en Manchester United die hier pas om 21.45 begint. Het was een mooie en spannende wedstrijd met veel gekrijs van de Grieken om ons heen. Uiteindelijk heeft de favoriet gewonnen namelijk Barcelona, helaas voor van der Sar. Om circa half een ben iknaar kooi gegaan.

Zondag 29 mei 2011. Vandaag dusnaar Corfustad om bij Naokte gaan liggen in afwachting van Femke, die morgenaankomt als ze hetvliegtuig niet mist in Amsterdam (ze slaapt vanavond bij mijn broer Cor). In de haven aangekomen zie ik mijn Deense buurman Poul liggen en ga naast hem liggen. Hij is mij behulpzaam bij het aanleggen. We besluiten vanavond samen uit te gaan eten. Het wordteen gezellige avond en we wisselen wat informatieuitover Denemarken - waar wij ook zijn geweest met de boot -en de omgeving van Corfu. De vrouw van Poul komt ook maandagmorgen aan, maar hijblijft in de omgeving van Corfuom vervolgens ook richting Slovenie te varen. Femke en ikgaan eerst nogrichting Lefkas.

Maandag 30 mei 2011. Ik moet vroeg uit mijn kooi omdat Femke al om negen uur landt. Het is heel stil in Corfustad als ik richting het vliegveld loopt. Wel lekker koel, maar tochzweet ik als een kikker. Op het vliegveld aangekomen zie ik het toestel van Transavia al landen, dus mooi op tijd. Een emotionele ontmoeting vindt tussen ons plaats en we begeven ons naar de Auriga om te ontbijten. Femke heeft al een paar dagen last van haar schouders en ziet onderweg een hotel met massage en maakt een afspraak voor het eind van de middag. Daarnakan de vakantie beginnen!Die middag gaan we nog zwemmen en na de massage gaan we's avonds lekker uit eten. We zijn weer verenigd.

Dinsdag 31 mei 2011. We besluiten niet langer in Corfustad te blijven en gaan richting Plataria. Onderweg besluiten we een baai op te zoeken om daar wat te zwemmen. Het wordt de baaiOrmani Valtou. Het is errustig, in de eerste baai liggen twee boten en achterin slechts eentje. We ankerenen gaan vervolgens in de bijboot naar de kant om een restaurant te bezoeken dat aan de andere kant van de baai ligt. Een hele wandeling, snikheet en geen wind. We lopen met onze blote voetendoor het watervoor wat verkoeling. Bij het restaurant aangekomen, blijkt het gesloten, oei, dan maar weer terug. Want een restaurant iets verderop blijkt ook dicht.Blijkbaar is het nog te vroeg in het seizoen. Niet slim van de Grieken want hethele strand ligt vol met mensen. We besluiten die nacht in de baai te blijven liggen en kokenaan boord. De nacht was rustig en hebben goed kunnen slapen op het anker.Tussendoornog een kraanvogel gezien en wat vliegende vissen.

Woensdag 1 juni 2011. We gaan om circa elf uur weg richting Plataria. Femke in d'r sas want er waait een lekker windje. Ze kan de hele dag zeilen zonder motor. Ze boft maar. Onderweg beweert ze nog een schildpad te zien, maar toen ik keek zag ik alleen maar water.In Plataria eenplek opgezocht aan de kade, wat gewandeld en inkopen gedaan. Aan boord gekookt en heerlijk geslapen.

Donderdag 2 juni 2011. We gaan bij Olga gratis douchen om vervolgens om half elf weer te vertrekken. Waauuw !!!! Femke ziet dolfijnen en begin te gillen, want hetzijn ereen heleboel. Gauw het fototoestel pakken en fotograferen. Ze doen echt hun best om goed op de foto te komen en wij hebben plezier. We varen door en zien nog een schildpadje dat lekker lag te zonnenop zee. En Femke heeftgelukwant ze kan weer zeilen met een lekker windje. We besluiten Parga te laten liggen en gaan door naar de baai Ammouthia waar je via een ondiep kanaaltje in het dorp kan komen. Maar er isveel deining en de golfjeszijn te hoog voor een veilige aanloop,dus gaan we in de baai voor anker. Dat hebben we geweten, de hele nachthebben we (ondanks de windstilte en beschutting) liggendeinenen moeten controleren of ons bootje er nog goed bij lag op het anker.Hoewel we180 graden zijn gedraaid en slecht hebben geslapen waren we toch tevreden, het ankerheeft primagehouden.

Vrijdag 3 juni 2011. Aan het eind van ochtend is de deining weg enroeien wemet onze bijboot naar het strand om hetdorpje te gaan verkennen. We zien een zeilboot achteruit het kanaaltjeuitvarenen Femke vraagt wat aan die lui. Het blijkt dat hun boot 1.90 diep isen het kanaaltje isslechts 1.60, ze moeten dus terug. Beetje dom.. We maken wat foto's, doen inkopen, drinken espresso/koffie en roeien terugnaar de Auriga voor vertrek naar Lefkas. En weer heeft Femke mazzel, een prima wind, we kunnen tot aan Lefkas zeilen met5à 6 knopen per uur.Het is Femke d'r dag, want om vijf voor vijf komen we aan bij de draaibrug van Lefkas en kunnen zo doorstomen.In de oude haven vinden we toch nog een plekkie waar we de nacht kunnen doorbrengen. Na een heerlijke avondmaaltijdin ons 'stamrestaurantje' aan de kade gaan we naar bed, waar we 's nachts de oordoppen in moeten doen tegende muziekherrie.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!