Auriga-naar-huis.reismee.nl

Samen van Lefkas naar Kalamos

Zaterdag 4 juni 2011. We blijven nog een dagje liggen in Lefkas, helaaszonder water en electra maar ons zonnepaneel doet zijn best. Een wandeling door het stadje levert een Telegraaf van zaterdag op en wat te drinken en een pannenkoekje op hetterras. In de avond bezoeken we een drukbezocht optreden vaneen kinderkoor metorkestje; twee pianisten, drie gitaristen en een drummer. Het klinkt goed enhet aanwezige publiek (veel trotseouders)isenthousiast, op watongeduldigejongens na, die achter ons een beetjezitten te klieren.

Zondag 5 juni 2011. We verlaten om 11.45 uur de haven van Lefkas en gaan richting Spartachori op het eiland Meganissi, een beetje zeilend en een beetje op de motor. Bij aankomst in Spartachori worden we opgewacht door Babis die ons een mooi plekje aanwijst, naast een Bavaria 42 met Duitse zeilers. Alleen hun hond is er niet tevreden mee en begint te grommen. Een woeste reactie van de eigenaren brengt hem weer tot rust. Femke heeft een beetje hoofdpijn en we besluiten naar het strandje te roeien om daar wat af te koelen. Bij Babis eten we 's avonds een lekker visje en we gaan op tijd naar bed. Wat me (weer) opvalt, is dat het hier in Griekenland zo snel donker is. Al om negen uur.

Maandag 6 juni 2011. Het is de dag van Femke, ze wordt 41!!!!! Waaaauuww. Zonder dat ze het merkt, regel ik in het bovengelegen hotel (metmachtiguitzicht) een kamer voorde nacht. We worden met een busje opgehaald enbrengen de middag in en omhet zwembad door met een heerlijke lunch op het terras. Na ons opgefrist te hebben genieten we van een diner voor twee. Jullie hoeven niet alles te weten, maar het was geslaagd!

Dinsdag 7 juni 2011. Na een heerlijke rustige nacht - geen herrie of geschommel van de boot - eneen lekker ontbijt, besluiten we een scooter te huren om het eiland Meganissi wat beter te leren kennen. We bekijken wat baaien en dorpjeswaar we af en toe wat drinken. Op een terrasjewaar we om 12 uurkoffie willen drinken, blijken alleen maaroude kerels te zitten met een biertjevoor eur. 0,80 per flesje. Lekker goedkoop en aangezien er geen koffie wordt geschonken nemen we allebei maar een biertje.We rijden verder en genieten van de omgeving en ter verkoeling zwemmen we in een van de baaien. Wat ons opvalt is dat alles zo groen is en er veel bloemen zijn, zeker bij de huizen, het lijkt een beetje op Holland. Voor het avondeten laten we ons weer verrassen door Babis.

Woensdag 8 juni 2011. We gaan vandaag naarMitikas op het vasteland, een klein stukje varen en dat doen we zeilend.Aangekomen inde kleine havenis er nog een plaatsje en we latenhet anker vallen. Bij het achteruit varen loopt deankerkettingvast in de lier. We begrijpener niets van, zien ook niets aan de ketting. We dobberen in de haven op een paar meterketting en ik besluit de kop van de lier eraf te halen.Dan zie ik dat er een (anker)handschoenmuurvast in de lier zit! Met watgeweld met hamer en schroevendraaier lukt het om de handschoen eruit te krijgen. Poe, het zweet breekt me overal uit. We kunnen nu weer normaalaanleggen. En of het probleem met de lier niet voldoende was voor deze dag, gaat het ook nog hard waaien!Precies op de haveningang waar wij liggen met de wind dwars op de boot. We zien op de meter 36 knopen wind. In overleg met mijn Nederlandse buurman leggen we extra lijnen naar de kade, want de Auriga gaat behoorlijk tekeer. Het wordteen slechte nacht metveel geschommel door dedeining die totvier uur in de morgen aanhoudt.

Donderdag 9 juni 2011. Na die slechte nacht vullen we onze watertank en gevenhet dek van de Auriga een schoonmaakbeurt, we hebben toch tijd zat. We doen wat inkopen in het dorp en gaan om 12.00 uur richting Kalamos om bij George twee dagen te blijven liggen, want er komt morgen weer veel wind. Kunnen we het beddengoed even wassen enlekker relaxen.

Carla

Ha lieve allebei.Wij terug van vakantie en we lezen weer al jullie ervaringen.Peter ik begrijp dat je af en toe nog wel wat klusjes kunt doen.Dat houdt de spanning erin !! Femke nog een paar fijne dagen met mooi zeilweer en met Peter !! Liefs Carla